Homoseksuelle i USA.
Nu er jeg ikke den der har fulgt mest med i præsidentvalget. Men har dog læst lidt og en af tingene er at de homoseksuelle er meget i mod McCain skulle vinde valget og det skræmmer dem, for selvom han eller Obama ikke vil have direkte indflydelse på når der skal stemmes om det er okay for homoseksuelle at gifte sig udsender McCain nogle meget uheldige signaler som præsident hvis han vel og mærket bliver valgt hvilket jeg ikke tror.
F.eks. skal folk i Calofornien ikke kun stemme om hvem de vil have til præsident, men også tage stilling til nogle andre ting der i blandt om det skal forbydes homoseksuelle at blive gift.

Synes i det er rimeligt, at det skal vedtages ved lov? Og at hetroseksuelle skal have lov til at have medbestemmelse i andre lykke og værdier samt seksualitet. Det burde da være op til folk selv om de vil giftes eller ej. Homo eller hetro det er fuldtændig ligegyldigt, man burde selv være herre over sådanne ting. synes det er meget forkert at der skal stemmes om sådan noget. Hvad synes i ?
Noget andet er at herhjemme i DK må de jo heller ikke blive gift i en kirke. Jeg synes personligt det er meget forkert. Det er kærlighed og lysten til at gifte sig der gør at folk vil giftes og hvorfor er det kun nogen der skal have lov og andre ikke fordi de forelsker sig i en af samme køn!? Ligesom det i nogen lande er ulovligt med oralsex, hvorfor skal andre mennesker bestemme over hvad folk laver bag lukkede døre? Folk gør det da nok alligevel, men synes det er skrækkeligt at sådan noget forbydes. Det er et individuelt valg som hver enkel person må træffe og man kan tage for sig selv, ikke hvad andre skal have og ikke skal have ret til

Hvad er jeres mening herinde til det? Er det okay at der skal stemmes om folks ret til at gifte sig hvis det er det de har lyst til? eller burde det bare være op til folk selv? Hvorfor og hvorfor ikke?
Bemærk at det bliver vist i dit Facebook feed, hvis du synes godt om indlægget.
Kommentarer Viser 9 / 9 | Vis alle
Du skal logge ind for at kunne skrive en kommentar
Log ind og returner til denne side
Kristiina89
Kristiina89, 04-11-2008 14:48
Nå det var jeg ikke klar over Smiley Men det er da dejligt at høre.
UNIQpop
UNIQpop, 04-11-2008 14:47
Præcis... Det er nu også tilladt for homoseksuelle at blive gift i danske kirker, såfremt præsten er villig til det...
Kristiina89
Kristiina89, 04-11-2008 14:44
Ja lad os da det. Men stadig er jeg utilfreds med det, synes det er synd hvis det bliver forbudt dem. Synes egentlig også herhjemme i Danmark at homoseksuelle burde måtte gifte sig i kirke, men mon ikke de får lov til det på et tidspunkt. Men som du nævnte nogle flere ting før, der er mange ting jeg erne vil have lavet anderledes end de er nu, men Rom blev jo ikke bygget på en dag som man siger.
UNIQpop
UNIQpop, 04-11-2008 14:41
Præcis, lad os glæde os over at det er tilladt herhjemme og gå til kamp for at andre lande, der bryster sig af at være højt udviklede lande, kommer ind i kampen og lægger det menneskelige før det religiøse og ideologiske...!
Kristiina89
Kristiina89, 04-11-2008 14:36
Jaeh det har du nok ret i, jeg synes bare det er meget forkert det med homoseksuelle der er så vidt jeg ved aldrig blevet stemt om hetroseksuelle folk må, det ville blive et klart ja, men der er alligevel ikke blevet stemt om det. Men så lad mig i stedet for rette "vreden" mod de folk der kan være i mod homoseksuelle må giftes. Jeg har det da sådan at jeg personlig kan være skide ligeglade med om mine naboer er gift eller ej hvis de er homo.
UNIQpop
UNIQpop, 04-11-2008 14:29
Men hvis ikke der skal stemmes om det, så skal det jo overlades til politikerne at afgøre hvorvidt det er moralsk forsvarligt eller ej og blandt politikerne er det nok også majoriteten der er heteroseksuelle.
Uanset hvordan man vender og drejer det, så er man nødt til at lovgive på moralske spørgsmål, dødstraf eller ej, dyresex eller ej, aborter eller ej... homoægteskaber eller ej... Jeg syntes det må være befolkningens stemme der skal høres!
Kristiina89
Kristiina89, 04-11-2008 14:26
Så altså når det er for folks sikkerhed og andre ting så synes jeg man skal stemme om det. Men ikke når det er et spørgsmål om voksne ansvarlige mennesker. Om de vil giftes eller ej, må være deres egen sag. De er myndige, og de har selv valgt det så burde det ikke forbydes at have samme muligheder som alle andre.
Kristiina89
Kristiina89, 04-11-2008 14:25
Ja selvfølgelig skal man bevare det, men der er bare nogle ting ikke burde stemmes om. Der er jo heller ikke en lov for at man må ikke blive gift hvis der er en bestemt aldersforskel f.eks. en på 20 og en på 50. Men når man derimod stemmer om færdselslove osv. Er det jo fordi der skal være sikkerhed til, men det kan ikke skade nogen at bøsser og lesbiske bliver gift. Og det kan heller ikke skade andre om man dryker oralsex eller ej.
UNIQpop
UNIQpop, 04-11-2008 14:11
Jeg er fuldstændig enig med dig i at det er fuldstændig forkasteligt at forbyde homoseksuelle at blive gift, men jeg syntes dog at vi skal passe på med at indskrænke demokratiets magt, selvfølgelig skal heteroseksuelle have lov til at stemme om de syntes det er ok eller ej. Det er altid svært at lovgive om moralske spørgsmål, men jeg syntes ikke der er meget tvivl i det spørgsmål, selvfølgelig skal homoseksuelle have lov til at blive gift...!
Stem:
04-11-2008 14:02
 
Sider der linker til dette indlæg
Kommentarer: 9
Visninger: 1.919
 
Tidligere indlæg:
 
11-04-2009 21:10, 7 kommentarer
 
04-11-2008 17:04, 3 kommentarer
 
04-11-2008 14:02, 9 kommentarer
 
12-10-2008 00:10, 4 kommentarer
 
18-03-2008 12:57, 8 kommentarer
 
15-03-2008 16:29, 7 kommentarer
 
09-03-2008 19:48, 17 kommentarer
 
23-01-2008 15:15, 8 kommentarer
 
16-12-2007 10:04, 1 kommentar
 
16-12-2007 01:39, 14 kommentarer
 
Funktioner:
Anmeld misbrug
Send til ven
 
RSS feed for blog indlæg
© 2013 Arto ApS | Retningslinjer | Copyright information Annoncering | Om siden